Spalį startavę su 20 dalyvių, turinčių siekius kurti socialinius verslus, apmokę 10 vietos veiklos grupių viešųjų ryšių specialistų, NVO Avilys praeitą savaitę įgavo pagreitį pristatydama socialinio verslo metodiką moksleiviams ir jų mokytojams iš per 60 Lietuvos mokyklų.
Toks yra grandiozinis NVO Avilio siekis vykdant Socifaction programą, visose pakopose ugdyti pilietišką, aktyvų ir veržlų žmogų- socialinį verslininką, inovatorių, neabejingą tam, kas dedasi aplinkui. Su dalyviais intensyviai dirbami ties pamatiniais socialinio verslo, pardavimų, komunikacijos, žmogaus teisių ir edukacijos klausimais, SOCIFACTION organizatoriai startuoja visu greičiu.
SOCIFACTION yra pirmasis socialinio verslo akseleratorius Lietuvoje startavęs 2015 Metais. Šios programos tikslas – panaudoti socialinio verslo modelį kaip įrankį sprendžiant didžiausias socialines problemas. Programos metu susikūrė tokios iniciatyvos kaip: CoolŪkis, Lech Lecha, Miesto laboratorija. Socialiniai verslai: Socialinis taksi, Inovatorių slėnis (socialinis verslas kaime).
“Labai džiaugiuosi, jog didėja socialinį verslą norinčių kurti žmonių ratas. Visi Socifaction dalyviai labai motyvuoti ir kupini puikių idėjų. Gaila, jog nepavyko dirbti su visais išreiškusiai norą. Taip pat šiemet labai džiaugiamės, kad net per 60 Lietuvos mokyklų planuoja įtraukti socialinį verslą į savo programas, tai didžiulis pasiekimas. Tikime, jog labai svarbu ugdyti asmens pilietiškumą jauname amžiuje.”- teigia Socifaction ir NVO Avilio programos vadovė Monika Juknienė.
Socialinis verslas Lietuvoje toli gražu nėra naujovė. Pirmosios socialinio verslo užuomazgos Lietuvoje įžvelgiamos dar 2012 metais, kai imta rengti “Gerų idėjų aukcionus” vienijusius bendraminčius, norinčius integruojant naujoves didinti visuomenės bendrą gerbūvį. Galiausiai bendraminčių buvo tiek, jog viskas išsirutuliojo į grandiozinį socialinių inovacijų festivalį “BiZzZ”, po daugiau nei metų įvyko pirmasis socialinio verslo politikos formavimo renginys “Socialinio verslo forumas”, po kurio atsirado pirmasis socialinį verslą reglamentuojantis teisinis dokumentas – Socialinio verslo koncepcija, vėliau Socialinio verslo planas. 2016 metais į savo programas socialinį verslą įtraukė tiek LR Žemės Ūkio, tiek LR Ūkio ministerijos. Šiuo metu laukiama socialinio verslo įstatymo patvirtinimo, tuo tarpu apie socialinį verslą kalbama vis dažniau ir įvairesniais rakursais.
Planuojama, jog 2 mėnesių bėgyje bus pristatytos pirmosios socialinių verslų pilotines versijos. 60 mokyklų mokytojų jau susipažino su atnaujinta metodika ir nuo kitų metų sausio planuoja pradėti integruoti socialinį verslą į pamokų turinį. NVO Avilys šių metų lapkričio viduryje planuoja skelbti dar vieną socialinių lyderių atranką ir atrinkti dar 20 socialinių inovatorių, norinčių kurti socialinius verslus.
Socifaction ambicija – paskatinti žmones veikti ir įžvelgti naujas galimybes realizuojant save bei panaudojant novatoriškus metodus, kuriant bendrą gerbūvį.
Comments are closed.